https://open.spotify.com/track/6c1PsPapPKQhHCIS7xkPJ4

She goes where she goes.
 
Allt jag tänker på är pengar och möjligheterna som kommer med dem. Vill så hemskt gärna resa Europa, Sydamerika, Kina runt. Vill handla kläder jag känner mig vacker i, mat som smakar gott och bubbel att dricka i vårsolen. Istället handlar jag hushållspapper, hämtpizza, beställer två billiga linnen från H&M och tänker på att de sneakers jag använt under de två senaste åren är så välanvända att sulorna i princip är platta, de måste bytas ut snarast för min hälsporre gillar inte platta skor. Jag behöver en cykel att cykla på, trosor som inte är trasiga, det enda schampoot som biter på mitt tjocka, svårtvättade hår och en jacka som jag inte älskat sönder. 
 
Våren. Min värsta årstid. Känner en sådan stark skuld över detta. När alla går ut i solen vill jag stanna inne, lägga mig under en filt och sova tills det blir sommar på riktigt. Jag hatar det bruna gräset, de grustäckta cykelvägarna, kyliga vindar som tränger sig in under jackan och de nakna träden. Min livslust förvinner alltid om våren för att komma tillbaka någon gång i juni. 
0 kommentarer