studenten och sånt som har hänt sedan sist

Hej! Idag skiner solen och det är fredag! Jag är hemma från skolan och har suttit med plugg hela förmiddagen men nu har jag tagit paus för att leta låtar till den spellista min klass ska spela på vårt studentflak. På tal om studenten: det är helt absurt att det är så få veckor kvar nu! En blir ju alldeles bubblig av att tänka på't. Studentmössorna kom i veckan och även det kändes helt knäppt..

I skolan suckar vi mest över nya uppgifter, planerar studenten och klassens slututställning. Här är en bild på Petra och Kajsa när Petra arbetar med sitt projekt:
 
Jag har inte hunnit med så mycket yoga på den senaste tiden.. Eller träning över huvud taget. Men hänger på Iksu ganska ofta i alla fall:
 
Har varit med Saga <3
 
Och i onsdags var det Hearbeats #2 på Gotthards, kul!
 
Det här har nog kommit som en överraskning för de flesta, inklusive mig själv. Men jag ska skicka in en ansökan till Skrivarlinjen på Gotthards folkhögskola! (Edit: ska självklart inte stå Gotthards, utan GOTLANDS). Jag vet inte ens om jag skulle tacka ja om jag blev antagen på grund av ekonomiska skäl men tänk att få studera skönlitterärt skrivande i Fårösund i ett helt år? För tre veckor sedan hade jag knappt övervägt tanken på folkhögskola men nu är Fårösund allt jag kan tänka på...
 
 
Nu tänkte jag ta en promenad i det fina vädret (äntligen lite sol här i Ume!), planera inför imorgon (VALBORG) och gå till en brevlåda för att posta min ansökan till Gotland. Håll tummarna för mig!
 
0 kommentarer